AKTUÁLNĚ TRI-SHOP KALENDÁŘE VÝSLEDKY ROZHOVOR REPREZENTACE TRI-CHAT TRI-BAZAR TRÉNINK TRI-PORTÁL IRONMAN KONTAKT
 
 

Klikni pro vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Klikni pro vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Klikni pro vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Klikni pro vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Klikni pro vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Proc inzerovat na triatletu? Klikni a uvidis


V Y H L E D E J


TOPlist
Mag_big-maly.jpgTréninkové tipy - intervalový trénink na cyklistickém trenažéru I. Trénink na ergometru vám umožní trénovat bez ohledu na počasí, prostředí je vždy standartní a tak díky pulsmetru, cyklocmputeru máte přesnou zpětnou vazbu o své trénovanosti. (www.triatlet.cz)


Tréninkové tipy - intervalový trénink na cyklistickém trenažéru

Současné počasí venkovnímu tréninku příliš nesvědčí. Při teplotách, které venku panují je na místě na nějaký intenzivnější trénink zapomenout,  spíše to bude vytrvalostní záležitost ať už na běhu nebo na běžkách. Je ale již únor a tak je načase se alespoň občas posadit na kolo a pokud se chystáte na nějaké to najíždění kilometrů v březnu v teple je na čase se cyklistice opravdu začít věnovat.

Teorie o tom, že zima neexistuje jen špatně oblečený cyklista je prima, ale pokud se teploty šplahají více jak 10 stupňů pod nulu, rychle na to zapomeňme. Trénink za zavřenými dveřmi asi nikdo příliš nemiluje. Dvouhodinová vyjížďka v terénu uběhne raz dva, zatímco při dvouhodinové jízdě na cyklistickém trenažéru se minuty neskutečně vlečou. Přesto "indoorový " trénink má i svá nezpochybnitelná pozitiva.
Umožní Vám trénovat bez ohledu na počasí, pomocí zrcadla můžete kontrolovat svůj posed a redukovat "koníkování", díky sporttesteru, cyklocomputeru, případně snímače frekvence šlapání, měřiče výkonu ve wattech můžete svoji zátěž velmi citlivě regulovat, na rozdíl od přírody, kde na Vás působí povětrnostní podmínky a profil trasy. Pomocí Conconiho testu si také za standartních podmínek můžete otestovat svoji výkonnostní úroveň v určitém tréninkovém cyklu.


Trénink na trenažéru to ale není pouze monotóní šlapání. Objemová příprava je sice základ, oživit svůj trénink i v zimních měsících zařazením intervalů není vůbec od věci (obzvlášť je to vhodné u těch z Vás , kteří jsou časově vytíženi a na polykání kilometrů ani nemají čas). Uvedené trénikové prostředky pak můžete využít v hojné míře i ve druhém přípravném a předzávodním období, kdy se intervalový trénink dostává do popředí. Přinášíme Vám postupně příklady tréninku rozvoje silové vytrvalosti, anaerobního prahu, rychlosti a aerobní kapacity. Uvedené hodnoty použitých převodů jsou pouze orientační, nastavení odporu se odvíjí od TF a otáček. Velikost odporu, případně použité převody si evidujeme abychom měli v dalším tréninku konstantní podmínky.

Silová vytrvalost - přinese nám rozvoj síly a posunutí anaerobního prahu. Pocitově nepříjemné stavy spojené s nárůstem kyseliny mléčné ve svalech, vysoká účinnost. Jiná cesta k dobré formě na začátku sezóny nevede, vhodné v kombinaci s posilovnou. Při jejím zařazování v tréninkové procesu je třeba postupovat uvážlivě, může snadno dojít k přetrénování:
Rozjetí 10 -15 minut do úplného zahřátí
15 minut ( po 4-6 týdnech pravidelného zařazování lze přejít na blok 20-30 minut) - každých pět minut měníme na těžší převod, tzn. začneme např. na 53x15 a po 15 minutách se dostaneme na 53x13. Velikost odporu je ale individuální, podstatná je frekvence šlapání, která by ani u nejtěžšího převodu neměla poklesnout pod 70 otáček a TF, která by se měla pohybovat z pásma 75% maxima až do 90% maxima. Velikost odporu je třeba nastavit citlivě, aby nám v posledním úseku "nedošlo". Důležitá je koncentrace na pohyb pedálů, záběr "dokulata", samozřejmostí je minimální pohyb horní části těla, snažíme se vyvarovat koníkování, horní končetiny jsou uvolněné.
15 minut lehké vyjetí a vydýchání

Anaerobní práh - bylo o něm napsáno již spousta materiálů, pro nás je důležitá skutečnost, že je vysoce trénovatelný a o jeho posouvání a tím pádem i zlepšování, nám jde v tréninku v prvé řadě. Jeho úroveň se projeví především v dlouhých stoupáních. a těžkých závodech:
Rozjetí 10-15 minut
20 minut ( nebo 10 bloků) - střídáme 1 minuta lehčí převod (např. 42x15), 110 ot, TF 65-75% maxima a 1 minuta těžký převod (53x15), otáčky 90/min, TF 75-90% maxima
Časem lze zvýšit na 2x20 min nebo 1x30 min, případně nastavit vyšší odpor trenažéru. Tento model umožní zvládnout delší zatížení na úrovni vašeho udržitelného tempa (setrvalý stav). Změnou převodů zvýšujete TF a zabraňujete konstantní únavě svalů.
Vyjetí 15 minut lehce

posed.jpg

Důležitý je posed, který by měl být totožný s tím, který máte na závodním kole

Diskuze

www.triatlet.cz moderuje obsah diskuzních příspěvků a vyhrazuje si právo mazat příspěvky obsahující vulgární a sprostá slova,příspěvky ve kterých se diskutující navzájem napadají,ve kterých jsou napadány či zesměšňovány konkrétní osoby nebo skupina osob. Své výtky určitě zvládnete vyjádřit slušně a podpořit je i rozumnými argumenty. Do diskuse nepatří ani reklama na komerční aktivity. Děkujeme za pochopení, naší snahou je aby slušní diskutující a naši přispěvatelé nebyli obtěžováni zakomplexovanými blbci. Komu se to nelíbí, bude muset pro své příspěvky využít služeb jiného serveru, internet je dostatečně velký pro všechny. Diskutovat on-line můžete i prostřednictvím TRI-CHATU

Pro přidání komentáře je nutné být přihlášen. Pokud nemáte vytvořen účet, registrujte se práve zde. Diskutovat on-line můžete i prostřednictvím TRI-CHATU.



  Vytvořit nový účet

28.04.2018
Dnes 13.10. Ironman World Championship live zde
04.06.2017
Triatlon Plzeň pro Jana Kubíčka a Janu Brantlovou
Výsledky všech kategorii zde
02.06.2017
Challenge Šamorín The Championship s Filipem Ospalým a Radkou Vodičkovou on-line přenos zde
31.05.2017
Světový pohár v triatlonu Madrid
Vendula Frintová na 8. místě, 17. příčka pro Petru Kuříkovou a Jana Čelůstku
Výsledky zde
27.05.2017
Rozhodnutí Rady ČTA ve věci fyzického napadení rozhodčího při závodech ČP v Doksech zde
30.04.2017
Kaláb Aquatlon pro Jiřího Kaluse a Romanu Gajdošovou
Podrobné výsledky zde
30.04.2017
Dobroslavický jarní duatlon pro Vojtěcha Bednarského a Annu Brychtovou
Podrobné výsledky zde

30.04.2017
MČR v atletice na 10000m
Výsledky zde
27.04.2017
MTB Duatlon Bára - výsledky zde
17.04.2017
Již tento víkend se koná premiérový ročník MTB duatlonu Bára
Start ve Slatiňanech u Chrudimi 22.4.
Propozice zde
23.10.2016
Xterra World Championship 23.10. live zde
23.10.2016
Vítězství pro Radku Vodičkovou na Ironman 70.3 China

Výsledky zde

17.10.2016
Winterman Czech Xtreme Triathlon pro Petra Vabrouška a Gabrielu Pohankovou
Výsledky zde
16.10.2016
Poreč Triatlon - Middle Distance Triathlon výsledky zde
08.10.2016
8.10. Ironman World Championship live zde

Super nabidka

Je to mozny?

Je to mozny?

plaste duse galusky

Je to mozny tahle cena?