AKTUÁLNĚ TRI-SHOP KALENDÁŘE VÝSLEDKY ROZHOVOR REPREZENTACE TRI-CHAT TRI-BAZAR TRÉNINK TRI-PORTÁL IRONMAN KONTAKT
 
 

Klikni pro vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Klikni pro vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Klikni pro vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Klikni pro vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Klikni pro vice informaci
pruhledny.gif (45 bytes)
Proc inzerovat na triatletu? Klikni a uvidis


V Y H L E D E J


TOPlist
czechman11.jpgTrénujme na Czechman Triathlon 2011. Jaká na Vás čeká běžecká část? Na co se v tréninku zaměřit v březnu? (www.triatlet.cz)


Czechman Triathlon  (1,9-90-21) hlasí již v tuto chvíli více než 200 přihlášených  a  vypadá to, že pořadatelé budou letos opět přepisovat historii v počtu startujících.

Nové tratě, kde by větší počet závodníků měl i odpovídající zázemí, ještě nebyly kompletně představeny, jasno je v tuto chvíli o trase běhu. Čekat na Vás budou dva okruhy v délce 10,5km kde převážná část vede po asfaltu a je chráněna lesem. Očekávat se tak dají na takřka totální rovině velmi rychlé časy.
Nadále trvá nabídka společných plaveckých tréninků pod vedením úspěšného ironmana Pavla Kašpárka v Hradci Králové. Více zde

Na co se zaměřit v tréninku během měsíce března?

Plavání - nebojte se přitvrdit. Plavecká technika není samospasitelná, bez kilometráže a tvrdých tréninků to nepůjde. Pokud počasí nedovoluje kvalitní venkovní trénink ať již na kole běhu nebo na lyžích zamiřte do bazénu a přitlačte v kilometrech i intenzitě.


Běh – naučte se odrážet z kotníku. Běh v triatlonu má svá specifika - po kole to není nic moc, stehenní svaly toho už mají plné zuby, takže efektivita běhu je to,c o nás posune kupředu. Zkontrolujte práci s těžištěm – ve fitku na pásu u zrcadla nebo venku když svítí sluníčko stačí se podívat na svůj stín. Žádné poskakování při kterém musíte zapojit unavená stehna, ale odraz z kotníků s minimální změnou těžiště směrem vzhůru. Jak to nacvičit? Volný běh nejlépe v přírodě a co nejkratší cupitavé kroky, s došlapem na přední čas chodidla. Odrazová cvičení- poskoky jednonož, snožmo, atletická abeceda, výskoky po jedné noze do schodů...


Kolo je základ. Kolo hraje v triatlonu na středních a dlouhých tratích velkou roli, v březnu je na čase začít najíždět kilometry. Ze začátku není třeba tlačit na pilu, ale snažme se o to, aby náš trénink někam směřoval a objem postupně narůstal, maximální kilometráž by se mělo dehrávat na přelomu dubna a května, kdy bude již stálejší počasí.

Inspirací pro tréninkový plán Vám mohou být zásady a ukázka tréninkového programu od italského kontroverzního odborníka Michele Ferrariho:

- nejpodstatnější jsou v tréninku chuť a motivace, které se dostavují se znatelným zlepšováním
- nejčastější chybou je trénovat příliš tvrdě většinu dní bez odpovídajícího odpočinku a trénovat příliš měkce ve dnech určených pro opravdu tvrdý trénink
- stará škola tvrdila, že čím více a rychleji, tím lépe, čímž se celý problém zjednodušoval a závodníci se likvidovali sami nebo byli likvidováni svými trenéry.
-pouze dobrý vztah trenéra a závodníka a určování odpočinku v pravý čas a bez vyčitek svědomí vede k úspěchu

Ukázka tréninkového programu: .
Prvních 6-8 týdnů
Jízda na kole 4-5x týdně 3-5 hodin na TF 65-75% maxima. Sledovat otáčky nad 80/minutu. Minimální délka tréninku je 100 minut

Další 4 týdny
Jízda na kole 4-5x týdně 5-6 hodin, z toho 2x týdně střední intenzita v tréninku 3x30 minut při TF 75 –85 % maxima (pod ANP) s pauzou 30 minut, otáčky nad 80/minutu vyjma v kopcích nebo zvlněném terénu. Je to kombinace spalování tuků a uhlohydrátů. Z toho 3x týdně jako v první etapě.

Další 4 týdny
Jízda na kole 6x týdně. Z toho 2x týdně (ne 2 dny za sebou) 4-6 intervalů po 10 – 12 minutách s TF těsně nad ANP a s pauzou cca 15 minut. Jednou týdně střední intenzita , 3x týdně lehká intenzita.
Pakliže zjistíme, že puls nenabíhá dostatečně rychle i když dřete, je nutno okamžitě upustit od plánovaného intenzivního tréninku a zařadit regenerační trénink s lehkou intenzitou.

Bez zajímavosti nejsou ani zásady, které při svém vstupu mezi profesionály vyznával tehdejší přední český cyklista Roman Kreuziger, otec současného nejúspěšnějšího českého silničáře Romana Kreuzigera:

- zkušený závodník trenéra nepotřebuje. Zvolené tréninkové metody jsou do značné míry záležitostí citu, a ten, kdo na kole něco prožil a dokázal velmi brzy zjistí co mu vyhovuje a přináší úspěchy. Cyklistou se přitom stanete po 7 letech tvrdého tréninku a závodění.
- v přípravném období v klidu najíždím kilometry, např. v únoru, pokud je přijatelné počasí vím, že musím najet 4 -5 tisíc, to znamená, že 6x týdně usedám na kolo a za týden musím najet aspoň 1100 km. Úplně jiné to je samozřejmě v sezóně. Po víkendových závodech jdu lehký trénink a klidně si vyhovím ještě v úterý, ale středa, čtvrtek to už je tvrdé řemeslo - dlouhé tréninky 180 – 200 km, žádné nástupy, žádné intervaly. Dávat si můžu při závodech, ale objem musím držet, z toho se musí vycházet. Když si člověk naloží v tréninku nadoraz, není schopen v sobotu a v neděli závodit. Kvalita přijde v závodech sama.


run1.jpg

run2.jpg

run3.jpg

Diskuze

www.triatlet.cz moderuje obsah diskuzních příspěvků a vyhrazuje si právo mazat příspěvky obsahující vulgární a sprostá slova,příspěvky ve kterých se diskutující navzájem napadají,ve kterých jsou napadány či zesměšňovány konkrétní osoby nebo skupina osob. Své výtky určitě zvládnete vyjádřit slušně a podpořit je i rozumnými argumenty. Do diskuse nepatří ani reklama na komerční aktivity. Děkujeme za pochopení, naší snahou je aby slušní diskutující a naši přispěvatelé nebyli obtěžováni zakomplexovanými blbci. Komu se to nelíbí, bude muset pro své příspěvky využít služeb jiného serveru, internet je dostatečně velký pro všechny. Diskutovat on-line můžete i prostřednictvím TRI-CHATU

Pro přidání komentáře je nutné být přihlášen. Pokud nemáte vytvořen účet, registrujte se práve zde. Diskutovat on-line můžete i prostřednictvím TRI-CHATU.



  Vytvořit nový účet

14.10.2017
Dnes  v 18:35 Ironman World Championship live zde
04.06.2017
Triatlon Plzeň pro Jana Kubíčka a Janu Brantlovou
Výsledky všech kategorii zde
02.06.2017
Challenge Šamorín The Championship s Filipem Ospalým a Radkou Vodičkovou on-line přenos zde
31.05.2017
Světový pohár v triatlonu Madrid
Vendula Frintová na 8. místě, 17. příčka pro Petru Kuříkovou a Jana Čelůstku
Výsledky zde
27.05.2017
Rozhodnutí Rady ČTA ve věci fyzického napadení rozhodčího při závodech ČP v Doksech zde
30.04.2017
Kaláb Aquatlon pro Jiřího Kaluse a Romanu Gajdošovou
Podrobné výsledky zde
30.04.2017
Dobroslavický jarní duatlon pro Vojtěcha Bednarského a Annu Brychtovou
Podrobné výsledky zde

30.04.2017
MČR v atletice na 10000m
Výsledky zde
27.04.2017
MTB Duatlon Bára - výsledky zde
17.04.2017
Již tento víkend se koná premiérový ročník MTB duatlonu Bára
Start ve Slatiňanech u Chrudimi 22.4.
Propozice zde
23.10.2016
Xterra World Championship 23.10. live zde
23.10.2016
Vítězství pro Radku Vodičkovou na Ironman 70.3 China

Výsledky zde

17.10.2016
Winterman Czech Xtreme Triathlon pro Petra Vabrouška a Gabrielu Pohankovou
Výsledky zde
16.10.2016
Poreč Triatlon - Middle Distance Triathlon výsledky zde
08.10.2016
8.10. Ironman World Championship live zde

Super nabidka

Je to mozny?

Je to mozny?

plaste duse galusky

Je to mozny tahle cena?